ویکی جی اس ام

همه چیز درباره رامهای سفارشی

با سلام و درود فراوان در سایت با آموزشهای زیادی همراه بودیم درباره ساخت رام و ریکاوری و ویرایش انواع رام اکنون میخواهم بعنوان زنگ تفریحی درباره رامهای سفارشی یا کاستوم رامها صحبت کنم براتون وقتی که یک گوشی اندرویدی نو میخرید شکل و ظاهر گوشی و سیستم عامل آن برای شما جذاب است اما ممکن هست بعد مدتی از چشمتان بیفتد و حتی ممکن است خود شرکت دیگر گوشی شما پشتیبانی نکند اینجاست که رامهای سفارشی بیشتر به چشم می آیند و اندروید جدید را به گوشی شما با ظاهری کاملا متفاوت می آورند اما به ظاهر خلاصه نمی شوند رام روت شده دسترسی کامل به سیستم و شخصی سازی فراوان سیستم و گاهی اوقات سیستم بسیار سریعتر و روان می باشد.

مقدمه ای بر رامهای سفارشی

یک رام یک سیستم عامل است که ساخته می شود تا بر روی گوشی با برنامه های پایه مانند برنامه دوربین،تماس و تقویم و برنامهای دیگر اجرا شود.

یکی از مزیتهای بسیار بزرگ گوشیهای هوشمند اندروید این می باشد که می شود از سیستم عامل شخص ثالث به جز سیستم عامل اصلی خود شرکت استفاده کرد، رام سفارشی جایی سیستم عامل اصلی گوشی را می گیرد این سیستم عاملها از بیش کدهایAOSP توسط اشخاصی بصورت داوطلبانه که زمان بسیار زیادی را صرف ساخت آنها می کنند ساخته می شود حتی گاهی بیشتر از خود سازنده برای ساخت رام وقت می گذارند.

AOSP چیست؟

AOSP

مخفف کلمه Android Open Source Program می باشد،که ورژنی از کدهای منبع باز اندروید می باشند که توسط گوگل و همکاران تجاری آن بصورت نسخه خامی از اندروید ساخته می شوند که در دسترس همگان هستند،که می شود توسط توسعه دهندگان بدون در نظر گرفتن استانداردهای برنامه های گوگل اصلاح و دستکاری شوند.

مزایایی رامهای سفارشی

آپدیت سیستمی برای گوشیهای قدیمی

بسیاری از صاحبان گوشی های اندرویدی از گوشی استفاده می کنن که یک الی دو سال از عمر آن گذشته و دیگر توسط شرکت سازنده آپدیتی دریافت نمی کند و ورژنهای جدید اندروید علاوه بر جذابیت و قابلیتهای جدید دارایی امنیت بیشتری نیز می باشند.

صبر برای عرضه آپدیت توسط شرکت سازنده

گاهی گوشی شما جدید و تحت ساپورت خود شرکت می باشد ولی خود سازنده گوشی طبق ضوابط گوگل و با صبر و زمانبندی ورژن جدید را برای گوشی شما آماده می کند ولی توسعه دهندگان به نسبت سریعتر نسخه جدید را برای گوشی توسعه می دهند.

 

یک گوشی سریعتر

یکی از مزایایی بزرگ رامهای سفارشی سرعت و روانی آنها در رامهای سفارشی دیگر خبری از برنامه های اجباری و سنگین سازنده نیست و گوشی رم آزاد بیشتری پیدا می کند و پرفرمنس بهتری به شما می دهد.

گزینه های بسیار زیاد سفارشی سازی

رامهای سفارشی نه تنها جدیدترین نسخه اندروید را برای شما به ارمغان می آورد بلکه دارایی گزینهای بسیار زیاد سفارشی سازی سیستم نیز هستند بطوری که در بعضی از این رامها سفارشی سازی تا حد بی نهایت پیش می رود و میتوان همه جایی سیستم را سفارشی سازی کرد و طبق سلیقه خود به آسانی تغییر داد.

دسترسی به روت

با دسترسی به روت در رامهای سفارشی کنترل تمام قسمتهای سیستم را در دست دارید،در رامهای اصلی شرکتی بعضی از این قسمتها مخفی می باشند با سفارشی بودن فریمور شما دسترسی کاملی به تمام قسمتها دارید مانند گرفتن نسخه پشتیبان راحت و سریع از تمام سیستم.

ایده آل برای کاربران

چون رامهای سفارشی بر پایه کدهای منبع باز اندروید ساخته شده اند آنها غنی از توابع و درایورهای روز که تیم بزرگ توسعه دهندگان پشت سر آنها می باشد.پس اگر گوشی که میگیرید کمتر شبیه به رامهای استوک اندروید باشد مانند سامسونگ یا هووای بازم می توانید طعم خالص و استوک اندروید را بچشید.

معایب رامهای سفارشی

رامهای سفارشی بی نظیر هستند ولی قبل از تغییر از فریمور اصلی خود به رامهای سفارشی بهتر است کمی با معایب این رامها آشنا شوید.

از بین رفتن گارانتی

برای نصب این رامها نیاز به باز کردن بوتلودر گوشی می باشد که اگر گوشی شما دارایی گارانتی باشد گارانتی آن از بین می رود،تعداد محدودی شرکت هستن که گارانتی را از بین نمی برند در این شرایط مانند شرکت شیاومی

باگهای اولیه

در رامهای سفارشی ممکن است باگهای وجود داشته باشد که کارکرد سیستم را برای شما کم کند معمولا توسعه دهنده برای رفع باگ به مرور از بازخود خود کاربران استفاده می کند که کمی زمانبر و حوصله می خواهد تا یک رام کاملا بدون باگ آماده شود

نبود برنامه های گوگل

در رامهای سفارشی برنامه های گوگل وجود ندارند برای نصب آنها باید پکیج مناسب به نسخه اندروید خود را از این سایت جداگانه دانلود و نصب کنید

mohsen

محسن هستم 30 ساله طرفدار دنیایی متنوع اندروید و کاستوم رامها در Gsm-Developers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا