جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

ساخت نرم افزار تشخیص بیماری توسط یک ایرانی

یک کارآفرین ایرانی اپلیکیشن موبایلی طراحی کرده که طی دو دقیقه تشخیص می دهد بیمار نیازمند خدمات درمانی اورژانسی است یا خیر.

دکتر علی پارسا بنیان گذار این اپلیکیشن در شرکت Babylon Health معتقد است چنین نرم افزار تشخیص بیماری به پزشکان کمک می کند تا روی درمان بیماری ها تمرکز کنند و دیگر نیازی نیست مدت زمان زیادی را به شناسایی آن و مطالعه علائم اختصاص دهند.

پارسا امیدوار است ایده اولیه «چت- بات» را در خطوط NHS۱۱۱(خطوط تلفنی برای درخواست کمک های اورژانسی در انگلیس و اسکاتلند) در انگلیس راه اندازی کند.

شیوه کار آن نیز بسیار ساده است؛ این اپلیکیشن علایم بیماری را از افراد سوال می کند و پس از پاسخ کاربر سوالات بیشتری از آنها می پرسد تا وضعیت بیمار را ارزیابی کند.

ساخت چنین نرم افزار تشخیص بیماری موبایلی به معنای آن است که فناوری به زودی از پزشکان پیشی می گیرد و در نتیجه فرایند درمان و بهبود با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

اپلیکیشن مذکور که هم اکنون در حال توسعه است توانسته در شناسایی اختلالات شکمی از پزشکان پیشی بگیرد. از سوی دیگر اپلیکیشن تحت آزمایش های بیشتری است تا بتواند اختلالات در بقیه قسمت های بدن را تشخیص دهد.

درهمین راستا پارسا می گوید: ما درباره بیش از ۳۰۰ میلیون موضوع، دانش و اطلاعات جمع آوری کردیم. مغز هیچ انسانی نمی تواند این کار را انجام دهد. این بیشترین میزان اطلاعات درباره خدمات درمانی کلینیکی است که در یک رایانه جمع شده است.

در حال حاضر این اپلیکیشن طی دوره آزمایشی شش ماهه به بیش از ۱.۲ میلیون نفر در لندن، بارنت، کامدن، انفیلد، هارینگی و ایسلینگتون خدمات ارائه کرده است.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا