جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

اسنپدراگون ۸۴۵ با معماری ۷ نانومتری کوالکام ساخته می شود

بر اساس شایعاتی که روز گذشته منتشر شده است، احتمالا اسنپدراگون ۸۴۵ به عنوان اولین تراشه ۷۷ نانومتری کوالکام پیش روی کاربران قرار گیرد.

پیش از این اعلام شد که گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S9) به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ با فناوری ساخت ۷ نانومتری تجهیز می‌شود.

اسنپدراگون ۸۴۵ با معماری ۷ نانومتری کوالکام ساخته می شود
اسنپدراگون ۸۴۵ با معماری ۷ نانومتری کوالکام ساخته می شود

بعد از گذشت حدود دو هفته، حالا نیز شاهد انتشار اطلاعاتی هستیم که علاوه بر تایید اخبار قبلی، از احتمال معرفی این تراشه تا اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی خبر دارند.

به علاوه، انتظار می‌رود سامسونگ با تکیه بر برنامه قبلی برای معرفی محصولات سری گلکسی اس، پرچمدار آینده خود از این خانواده را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی کند.

همراه با کوالکام، احتمالا سال آینده شاهد معرفی چیپست های دیگری با فناوری ساخت ۷ نانومتری از سوی هواوی، مدیاتک، سامسونگ و انویدیا نیز خواهیم بود.

تراشه های قدرتمند فعلی همچون اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند و روی آوردن سازندگان به فناوری ساخت ۷۷ نانومتری می‌تواند علاوه بر کاهش اندازه تراشه، عملکرد آن را ۲۵ تا ۳۰ درصد بهبود بخشد. کاهش ابعاد گوشی‌های آینده و مصرف برق نیز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه لیتوگرافی‌های کوچکتر هستند.

کوالکام قرار است روز سه‌شنبه طی مراسمی اختصاصی در چین، اسنپدراگون ۶۶۰ را همراه با دو تراشه میان رده دیگر معرفی کند؛ به همین جهت درز اطلاعاتی جدید از اسنپدراگون ۸۴۵ در کنفرانس ۱۹ اردیبهشت این شرکت دور از انتظار نخواهد بود.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا