جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

استیو گری وزنیاک : انقلاب بعدی در فناوری توسط تسلا رقم خواهد خورد نه اپل!

“استیو گری وزنیاک” یکی از موسسین کمپانی اپل است که حدودا 41 سال پیش به همراه استیو جابز، اپل را تاسیس کردند تا دنیای فناوری را دگرگون کنند. به طور حتم اگر زحمات این دو شخص حاصل نمیشد دنیای فناوری با آنچه که امروزه شاهد آن هستیم تفاوت های چشمگیری داشت.

البته استیو گری وزنیاک به محبوبیت و معروفیت استیو جابز نرسید چرا که وی سمت مدیریتی در اپل دریافت نکرد در حالی که تاثیر وزنیاک بر روی دستگاه های تولید شده توسط اپل شاید حتی از استیو جابز نیز بیشتر بوده است.

در حالی که اپل دست کم در دوره ای بیشترین تاثیر را بر روی صنعت فناوری گذاشت، این کمپانی بعد از مرگ جابز نتوانست به ایجاد خلاقیت و نوآوری های جدید ادامه دهد و در عوض کمپانی های دیگری که تا پیش از این چندان در دنیای فناوری مطرح نبودند، رشد فوق العاده ای کردند و تاثیرات مثبتی بر روی این صنعت گذاشتند.

استیو وزنیاک نیز این موضوع را تائید کرده است و گفته است که حرکت بزرگ بعدی در دنیای فناوری توسط کمپانی تسلا به رهبری مدیر خلاق و البته جوان این کمپانی یعنی ایلان ماسک رقم خواهد خورد و اپل در این میان نقشی نخواهد داشت.

وقتی که صحبت از خودروی Model S تسلا میشود، استیو وزنیاک میگوید که این محصول موفقیت بزرگی را رقم زد چرا که ایلان ماسک آن را برای خودش طراحی کرد.

وی در ادامه گفته است :

زمانی که چیزی را برای خودت آماده کنی میدانی که چه چیزی را بیشتر دوست داری و از آن در محصول خودت استفاده میکنی تا در نهایت برترین محصولات را به دست بیآوری.

به نظر میرسد از نگاه وزنیاک، بزرگی و سابقه ی اپل از جمله نقاط ضعف این کمپانی برای ایجاد یک انقلاب دیگر در دنیای فناوری است. زمانی که در مورد کمپانی هایی که به نوعی دنیا را تغییر داده اند بحث شد، وزنیاک اسم کمپانی های تسلا، گوگل، فیسبوک، اپل و مایکروسافت را به زبان میآورد. وی خاطر نشان کرده است که این کمپانی ها توسط افراد جوانی تاسیس شدند و در آن زمان صاحب تجارت بزرگی نبوده اند.

اپل اکنون کمپانی بسیار بزرگی است و بهای این کمپانی اکنون بیش از هر زمان دیگری است. رکورد سرمایه ی نقدی این کمپانی نیز به 286 میلیارد دلار رسیده است با این حال موسس اپل معتقد است این کمپانی اکنون در شرایطی قرار ندارد که انقلابی در دنیای فناوری رقم بزند.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا