جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

اندروید به عنوان پر استفاده ترین پلتفرم جهان از اینترنت شناخته شد

بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه ی تحقیقاتی StatCounter، برای اولین بار در تاریخ سیستم عامل ها و اینترنت، استفاده از اینترنت توسط کاربران سیستم عامل اندروید از همتایان ویندوزی پیشی گرفت. طبق آمار مندرج شده در این گزارش، در طول ماه مارس سال جاری، 37.93 درصد از فعالیت های اینترنتی توسط کاربران اندرویدی صورت گرفته است در حالی که کاربران ویندوزی 37.91 درصد از میزان مصرف اینترنت جهانی را در اختیار داشته اند. برای سنجش این اطلاعات، Stat Counter کد ردگیری خاصی را بر روی 2.5 میلیون وب سایت جهانی نصب کرده است. این کد اطلاعات سیستم عامل، نوع مرورگر و رزولوشن نمایشگر کاربر را در اختیار این شرکت تحقیقاتی قرار میداده است. علاوه بر این StatCounter قادر به درک نوع دستگاه کاربر اعم از موبایل، کامیپوتر رومیزی یا نوت بوک نیز بوده است. با توجه به این اطلاعات، میزان گزارش StatCounter را گزارشی نسبتا دقیق دانست.

اندروید به عنوان پر استفاده ترین پلتفرم جهان از اینترنت شناخته شد
اندروید به عنوان پر استفاده ترین پلتفرم جهان از اینترنت شناخته شد

با وجود اینکه در سال های اخیر استفاده از گجت های اندرویدی بسیار زیاد شده است و رشد این دستگاه ها بسیار بالا بوده است، اما از نظر استفاده از اینترنت این سیستم عامل تا پیش از این هیچ گاه بالاتر از ویندوز قرار نگرفته بود و به طور کلی این اولین بار است که یک سیستم عامل از این نظر بالاتر از ویندوز مایکروسافت قرار میگیرد. سهم گجت های اندرویدی در بازار حدودا 80 درصد محاسبه شده است و این در حالیست که سهم دستگاه های ویندوزی در ماه گذشته کمتر از 38 در صد بوده است. سرعت رشد اندروید در بازار نسبت به سال های گذشته کمتر شده است اما رشد این پلتفرم ادامه دارد. بازار این سیستم عامل در سال 2016 حدودا 2 درصد رشد پیدا کرد و رشد 7 درصدی برای این سیستم عامل در سال 2017 پیش بینی میشود و این در حالیست که کاهش فروش کامپیوترهای شخصی وارد پنجمین سال خود میشود. ضمن اینکه استفاده از اینترنت بر روی موبایل در کشور های در حال توسعه و نو ظهور مانند هند و چین بسیار بیشتر از استفاده بر روی سیستم دسکتاپ شده است.

متاسفانه راهی که مایکروسافت و گوگل در حال طی کردن هستند کاملا بر خلاف یکدیگر است. مایکروسافت در حال حاضر تمرکز خاصی بر روی صنعت موبایل ندارد و ویندوز موبایل را نمیتوان نماینده ای قدرتمند برای دیگر پلتفرم های مطرح موبایل دانست. با توجه به ادامه ی رشد بازار اندروید و کاهش فروش گجت های ویندوزی، احتمالا در آینده شاهد گزارشات این چنینی بیشتری خواهیم بود و استفاده از اینترنت بر روی اندروید افزایش خواهد یافت و فاصله ی خود را با ویندوز بیشتر خواهد کرد. همچنین گوگل اعلام کرده است که به دنبال راهی برای اضافه کردن پشتیبانی از مانیتور، موس و کیبورد به مرورگر کروم است تا کاربران گلکسی اس 8 بتوانند توسط ابزار جدید Dex شرکتسامسونگ، از موبایل مانند سیستم های سنتی استفاده کنند و به وب گردی بپردازند. کاهش شکاف بین این دو پلتفرم توسط گوگل باعث میشود کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت بر روی اندروید پیدا کنند.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا