بهترین اپلیکیشن های اندروید

با لانچرهاي مختلف، سر و شکلی جدید به اندرویدتان بدهید.

خانه‌های رنگارنگ

از ظاهر صفحات گوشی اندرویدي تان خوشتان نمی آید؟ دوست دارید فهرست نرم افزارهایتان به شکل دیگري نمایش داده می شد؟ کاري ندارد، یک لانچر جدید دانلود کنید و با نصبش این موارد را تغییر دهید! لانچرهاي گوناگون در طول سالها، جزو لاینفکی از تجربه کاربري اندروید بوده اند که تنوع فراوانی هم دارند.
این لانچرها گاه ساده و مینیمال است و گاه جعبه ابزاري از قابلیتهاي گوناگون در اختیار کاربر می گذارند تا اندروید را آنگونه که مایل است شکل دهد. در این مطلب تعدادي از مشهورترین این لانچرها را براي سلایق مختلف معرفی می کنیم.

Action Launcher

الان که دستمان به گوشی هاي پیکسل گوگل نمی رسد، چرا از لانچرهایی استفاده نکنیم که تجربه مان را تا حد امکان به این گوشی ها و فضاي طراحی متریال نزدیک کنند؟ یکی از محبوب ترین لانچرها در این زمینه Action Launcher است که به گفته سازندگانش هدف ایجاد آن اجماع تمام ویژگی هاي لانچرهاي نکسوس/پیکسل و بهبود آنهاست.

لانچر

پایه این لانچر همان فضاي جذاب متریال است، اما با ویژگی هاي خاصی که به آن افزوده شده است. ویژگی هایی مانند Quicktheme که رنگ هاي صفحات  خانه را براساس پس زمینه تنظیم می کند، Shutters که با کشیدن رو به بالا ویجت اپ نمایش داده می شود Covers که مدلی جدید از فولدرها را به شما ارائه می کند. البته نسخه رایگان این لانچر تنها برخی امکانات را عرضه می کند و دسترسی به بقیه تنها در نسخه پولی آن امکان پذیر است.

برترین اپلیکیشن ها این هفته

Evie Launcher

لانچر دیگري هم در این گروه هست که عرضه پر سر و صدایی نداشت، ولی بتدریج جاي خود را در گوشی کاربران پیدا کرد. Evie Launcher که در سال 2016 معرفی شد، بخوبی توانسته از قابلیت هاي محیط پیکسل الگو بگیرد و فضایی تمیز و شکیل ایجاد کند. با این لانچر سبک و رایگان می توانید فهرست نرم افزارها را مانند پیکسل با کشیدن رو به بالا باز کنید و از فولدرهاي تمام صفحه (به سبک iOS) لذت ببرید.

لانچر

ایوي همچنین امکانات جالبی مانند نمایش تعداد پیام هاي جدید روي آیکون اپ ها، تنظیم یا حذف ردیف آیکون هاي پایین صفحه (Dock)  و قفل صفحه با دوبار لمس  را هم در فهرست قابلیت هایش دارد

برترین اپلیکیشن ها این هفته

Nova Launcher براي حرفه اي ها

برخی کاربران دوست دارند همیشه همه چیز در کنترلشان باشد و فقط امکان تغییر همه چیز راضی شان می کند. لانچرهایی مخصوص این گروه وجود دارد که دستشان را در تغییرات فراوان باز می گذارد. کمتر لانچري در اندروید به شهرت Nova Launcher می رسد. این لانچر  مثل یک بنز قدیمی می ماند که هنوز از بسیاري از لانچرهاي دیگر جلو می زند!

نووا لانچر کاربر را در کابین خلبان می نشاند و انواع و اقسام کنترل ها، تغییرات و شخصی سازي ها را در اختیارش قرار می دهد. در نووا می توانید ظاهر نمایش اپ ها را تغییر دهید، پوسته عوض کنید، آیکون ها را به دلخواه بچینید، فهرست نرم افزارها را شخصی سازي کنید و بسیاري امکانات دیگر. جالب اینجاست که با تمام این امکانات، سرعت به روزرسانی آن هم بسیار بالاست و این لانچر روز به روز بهتر از پیش می شود. نووا لانچر به عقیده بسیاري، بهترین لانچري است که اندروید تا به امروز داشته و دانلود بالاي ده میلیونی آن با امتیاز 4/6 هم مهر تائیدي بر این محبوبیت است.

برترین اپلیکیشن ها این هفته

Apex Launcher

رقیب اصلی نووا در دسته لانچرهاي قدرتمند Apex Launcher است که آن هم از لانچرهاي باسابقه به شمار می آید. با اپکس می توانید روي شبکه بندي (Grid) آیکون هاي صفحات کنترل داشته باشید، براي حرکت میان صفحات و فهرست نرم افزارها افکت هاي جالب بگذارید، فولدرها را به مدل هاي مختلف نمایش دهید، ظاهر و مرتب سازي فهرست نرم افزارها را شخصی سازي کنید، از ژست هاي حرکتی (Gestures) بهره بگیرید و از امکانات فراوان دیگري که اپکس در نسخه رایگان خود عرضه می کند، استفاده کنید.

ویژگی هاي فراوان به همراه سرعت عملکرد بالا، اپکس لانچر را اغلب در فهرست بهترین لانچرهاي اندروید قرار می دهد که طرفداران بسیاري را با خود همراه کرده است.

برترین اپلیکیشن ها این هفته

Arrow Launcher براي خاص پسندان

گاهی مزه یک لانچر به این است که آنقدر خاص باشد که بقیه شک کنند اصلا سیستم عامل گوشی اندروید است یا نه! خوشبختانه شرکت هایی هستند که لانچرهایی بسیار متفاوت از لانچرهاي معمول ارائه می کنند. فکر می کردید مایکروسافت هم براي اندروید، لانچر عرضه کرده باشد؟
Arrow Launcher دستپخت غول نرم افزاري دنیا براي اندروید است که با تمام لانچرهایی که تا امروز دیده اید فرق دارد! مایکروسافت که دید کاملا متفاوتی به یک لانچر دارد، اَرو را بر اساس پنج فضا تنظیم کرده است:


«Apps» که فهرست نرم افزارها را به دلخواه شمامرتب سازي می کند و نمایش می دهد، «Recent» براي نمایش تمام فعالیت هاي اخیر شما، از تماس ها گرفته تا تصاویر و نصب هاي جدید، «People» براي نمایش مخاطبان، «Reminders»که با استفاده از واندرلیست (Wunderlist) یادآوري هاي شما را مدیریت می کند و «Documents» براي نمایش اسناد. جالب است نه؟ میلیون ها کاربري که این لانچر رایگان را دانلود کرده اند
هم همین عقیده را دارند!

برترین اپلیکیشن ها این هفته

Ali

علاقه مند به دنیای صفر و یک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا