گوشی های LG

آموزش فلش گوشی‌های LG

با سلام خدمت کاربران گرامی جی اس ام دولوپرز.

با ما باشید با آموزش فلش گوشی‌های LG.

فلش کردن چیست ؟

در سیستم عامل اندروید معمولا به نصب ریکاوری , افزونه و رام ( کاستوم و یا رسمی ) بر روی گوشی ها , فلش کردن میگویند ! اما در کشور ما  اصطلاح “فلش کردن” را بیشتر برای نصب رام (Firmware ) بر روی گوشی های هوشمند به کار میبرند !!

رام رسمی چیست ؟

گوشی های اندرویدی دارای 2 نوع Firmware رسمی و غیر رسمی هستند . به Firmware های رسمی که توسط شرکت سازنده تلفن همراه ساخته میشود , اصطلاحا رام رسمی و یا Official میگویند. ( برای مثال رام رسمی گوشی های ال جی , توسط شرکت ال جی عرضه شده و مستقیما از طرف شرکت ال جی پشتیبانی میشود ).

رام‌های غیر رسمی یا Custom به رام‌هایی اطلاق می‌شوند که توسط کاربران توسعه داده شده‌اند.

چرا باید بر روی گوشی اندرویدی خود رام رسمی فلش کنیم ؟

کاربران گوشی های اندروید معمولا به دلایل زیر بر روی گوشی خود رام رسمی فلش میکنند :
1.به روز رسانی ورژن اندروید گوشی خود ( آپدیت کردن ) : گاهی اوقات شما برای آپدیت کردن گوشی خود و به روز رسانی به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید , ناچار به فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی خود هستید.

هر گاه که یک رام رسمی جدید برای گوشی شما عرضه شود , شما میتوانید آن را بر روی گوشی خود فلش کنید تا نسخه سیستم عامل اندروید شما بالاتر رود . همچنین در نسخه های جدید رام ها سرعت کار کردن با گوشی بهتر خواهد شد و امکانات جدیدی به گوشی شما اضافه میشود که به طور کلی باید گفت نواقص و مشکلات ورژن قبلی رام برطرف خواهد شد . پس آپدیت شدن گوشی , یکی از فواید فلش کردن رام رسمی در گوشی های اندروید محسوب میشود .

2.ترمیم گوشی های اندرویدی و مشکلات آن : گاهی اوقات رام جدیدی برای گوشی شما عرضه نمیشود ! اما ممکن است گوشی شما دارای مشکلاتی شده باشد که برای تعمیر آن , مجبور به فلش کردن رام رسمی باشید . مثلا ممکن است شما بر روی گوشی خود آنقدر نرم افزار و بازی نصب کرده باشید که بسیار سنگین شده باشد و این سنگینی گوشی باعث پایین آمدن سرعت گوشی شود که حتی با پاک کردن بعضی از اپلیکیشن ها , همچنان سرعت گوشی پایین بماند ! در این مواقع فلش کردن یک رام رسمی ( حتی رام رسمی با همان نسخه فعلی دستگاه شما ) میتواند گوشی شما را تعمیر کند !

3.ریست شدن تمامی اطلاعات رام , گوشی و پارتیشن های آن ( Data – System – Cache – Dalvik Cache ) : گاهی اوقات شما مرتکب یک اشتباه در گوشی خود میشوید که به ناچار مجبور به فلش کردن گوشی خود خواهید بود ! مثلا ممکن است شما اقدام به تعویض فونت گوشی اندرویدی خود از طریق نرم افزار کرده باشید که در این صورت , برای بازگشت به حالت اولیه میبایست بر روی گوشی خود یک رام رسمی فلش کنید .

یا اینکه ممکن است فایل های سیستمی گوشی خود را اشتباهی پاک کرده باشید که باز هم برای حل این مشکل , میبایست گوشی خود را فلش کنید . ( ضمنا میتوانید برای ریست شدن اطلاعات گوشی , آن را فکتوری ریست کنید ! اما برای ریست شدن کامل پارتیشن های گوشی میبایست یک رام رسمی بر روی گوشی خود فلش کنید )

4.آنروت کردن گوشی های اندروید : یکی از راه های مطمئن برای آنروت کردن گوشی های اندروید , فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های اندروید میباشد . به وسیله فلش کردن رام رسمی به صورت 100% گوشی شما آنروت خواهد شد .

بازگشت به شرایط گارانتی : گاهی اوقات ممکن است شما بر روی گوشی خود , رام کاستوم ریخته باشید و یا گوشی خود را آنلاک کرده باشید ! در این صورت اگر شما گوشی خود را فکتوری ریست کنید , همچنان گوشی شما آنلاک میماند و هچنین فقط تنظیمات رام کاستوم شما , ریست میشود !! برای رهایی از رام کاستوم و بازگشت به رام اصلی گوشی خود ( همان رامی که زمان خرید گوشی , بر روی گوشی شما نصب بود ) میبایست گوشی خود را فلش کنید

بعد از این مقدمه می‌رسیم به آموزش فلش گوشی‌های LG

مراحل کار بدین صورت انجام میدیم:

1.دانلود و نصب درایور های LG.

2.دانلود و نصب برنامه LG Flash Tools.

3.فعال کردن USB Debugging.

4. گوشی رو به حالت دانلودینگ ببرید.

آموزش رفتن به محیط دانلودینگ (Downloading):

گوشی خود را خاموش کرده و باتری را به مدت ۳۰ ثانیه از گوشی خارج نمایید. بعد از گذشت ۳۰ ثانیه باتری را داخل گوشی قرار دهید. کلید افزایش صدا (Volume Up) را نگه دارید و گوشی را به سیستم متصل کنید، بعد از متصل کردن گوشی به سیستم کلید افزایش صدا (Volume Up) را چندین بار بزنید تا وارد محیط دانلودینگ (Downloadingg) شوید.

5.گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید و برنامه LG Flash tools رو اجرا کنید.

توجه : اگر برنامه LG Flash Tool در سیستم شما اجرا نشد , برنامه “Visual C++ Runtime Library” را در سیستم خود نصب کنید . برای دانلود آن روی این لینک کلیک کنید .

آموزش فلش گوشی‌های LG

5.تو محیط برنامه در قسمت  select type گزینه CDMA و تو  قسمت phone mode گزینه DIAG  رو انتخاب کنید.

تو قسمت select  KDZ file رام گوشی رو که دانلود کردین رو لود کنید.

. با انتخاب گزینه “Normal Flash”  گوشی شما بدون پاک شدن اطلاعات فلش خواهد شد و مشکلات بوجود آمده برای گوشی شما رفع خواهد شد.

.. با انتخاب گزینه “CSE Flash” تمامی طلاعات گوشی شما از بین خواهد رفت پس توصیه میشود قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. از این گزینه برای گوشی‌هایی که بریک شده‌اند یا تو حالت boot looping و یا میخواهید عمل دانگرید رو انجام بدین و یا نیاز هست که گوشی رو به طور کامل وایپ کنید استفاده کنید.

6.شما بعد از انتخاب گزینه “CSE Flash” و یا “Normal Flash” وارد صفحه “Read Phone Information” خواهید شد . در این صفحه بر روی گزینه “Start” کلیک کنید ( همانطور که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است ) :

آموزش فلش گوشی‌های LG

8. حالا شما وارد بخش “Select Country & Language” میشوید . گزینه های “Country” و “Language” را طبق مقادیر زیر تغییر دهید :
Country : این گزینه را بر روی “Diffrent Country” قرار دهید .
Language : این گزینه را بر روی “English” قرار دهید .

توجه : اگر گوشی شما دارای سیستم عامل “Windows Mobile” میباشد , میبایست تیک گزینه “Smart Phone Upgrade -Windows Mobile” را بزنید . و اگر گوشی شما دارای سیستم عامل “Android” میباشد , گزینه “Smart Phone Upgrade -Windows Mobile” نباید تیک خورده باشد .

در انتها و بعد از تنظیم مقادیر “Country” و “Language” , گزینه “Ok” را انتخاب کنید .
9. بعد از انتخاب گزینه “Ok” وارد صفحه ای مانند شکل زیر خواهید شد :

 

تذکر : بعضی از وبسایت های فارسی زبان نوشته اند که برای موفق شدن در انجام عملیات فلش کردن گوشی , میبایست در این مرحله اتصال خود را به اینترنت قطع کنید ! در تستی که ما چندین بار انجام دادیم , این مرحله با اتصال به اینترنت نیز قابل انجام هست و نیازی به قطع کردن اینترنت نمیباشد ! اما اگر به مشکل برخوردید میتوانید موقتا اتصال خود را به اینترنت قطع کرده و مراحل فلش کردن گوشی را انجام دهید .

نکته 1 : مراحل فلش کردن گوشی در این مرحله به 4 دسته تقسیم میشود که در بالای نرم افزار با 4 آیکن نمایش داده شده است :

نکته 2 : ممکن است در مرحله “دانلود فایل از اینترنت” یعنی آیکن , برنامه به شما ارور بدهد که بدون نادیده گرفتن ارور , بگذارید تا مراحل فلش کردن روند خود را طی کند و به مرحله “Upgrading your phone” برسد و در نهایت فلش گوشی شما کامل شود :

مسئولیت انجام این مراحل و عواقب بعد از آن به عهده خود شما خواهد بود و مجموعه جی اس ام دولوپرز هیچ مسئولیتی در قبال آسیب های احتمالی دستگاه شما نخواهد داشت .

Ali

علاقه مند به دنیای صفر و یک.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام گوشی روشن نمیشه رو bootloop میمونه چکار کنم برای فعال کردن USB Debugging؟

    1. سلام دوست عزیز در ورژنهای جدید اندروید الجی این برنامه رو اصلا استفاده نکنید فقط اندروید 5 به پایین
      آموزش زیر هم هست
      http://www.gsm-developers.com/?p=22802
      همه هم نیازی نیست دیباگ فعال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا