جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

برترین گوشی های هوشمند جهان در سالی که گذشت

در این پست به بررسی برترین گوشی های جهان  در سالی که گذشت می پردازیم.

کم کم به  روزهای پایانی سال 1395 نزدیک میشویم. سالی که باز هم برای صنعت گوشی های موبایل بسیار پر جنب و جوش بود و مانند سال های اخیر کاربران ایرانی همچنان اشتیاق بسیار زیادی برای تجربه ی گوشی های جدید داشتند. با اینکه غافل گیری های چندانی در این صنعت در سالی که گذشت اتفاق نداد، سامسونگ بزرگترین ناکامی سال را با فبلت گلکسی نوت 7 رقم زد که فرصتی برای خودنمایی در بازار پیدا نکرد.

از سوی دیگر اپل توانست از این فرصت استفاده کند و فروش آیفون های جدید خود را افزایش دهد. اما مدت هاست بازار موبایل از حالت دو قطبی ( سامسونگ و اپل ) خارج شده است و دیگر سازندگان از جمله کمپانی های چینی به سرعت در حال رشد هستند و سال به سال درصدی از سهم بازار سامسونگ و اپل را از آن خود میکنند. این باعث شده تا رقابت در دنیای گوشی های هوشمند جذاب تر باشد و شاهد ورود گوشی هایی با مشخصات بسیار خوب و قیمت رقابتی باشیم.

اکنون در حال سپری کردن آخرین روزهای سال 95 هستیم، تصمیم گرفتیم لیستی از برترین گوشی های هوشمند در سالی که گذشت  وارد بازار کشورمان شدند تهیه کنیم. با اینکه معمولا با شنیدن واژه ی برترین تنها گوشی های پرچمدار به ذهن کاربران میآیند، تصمیم گرفتیم در کنار معرفی برترین پرچمدار ها، چند گوشی با ارزش خرید بالا را نیز به این لیست اضافه کنیم. گوشی هایی که با وجود قیمت مناسب عملکردی ایده آل را از خود نشان میدهند. به سراغ ” برترین گوشی های هوشمند سال 1395″ میرویم. « ترتیب لیست ارتباطی با بهتر بودن دستگاه ها ندارد.»

سامسونگ گلکسی اس 7 / اس 7 اج

سامسونگ گلکسی اس 7 / اس 7 اج

کار را با پرفروش ترین پرچمداران اندرویدی سالی که گذشت آغاز میکنیم. سامسونگ اوایل سال 95 دو پرچمدار اس 7 و اس 7 اج را وارد بازار کرد. تفاوت نسبت به نسل قبل چندان زیاد نبود اما همان تغییرات جزئی باعث شدند که با دستگاه هایی کم عیب و نقص روبرو باشیم. این گوشی در ابتدا با قیمت بالایی وارد بازار کشورمان شد که ارزش خرید آن را کاسته بود اما پس از گذشت مدتی و متعادل شدن قیمت این دو دستگاه، تبدیل به یکی از گزینه های اصلی خرید کاربران شدند. نسخه ی اج که کمی بزرگتر و از نمایشگر خمیده برخوردار بود با استقبال بهتری از سوی کاربران مواجه شد با اینکه قیمت بالاتری نسبت به مدل فلت داشت.  

+ طراحی مقاوم در برابر آب، آرگونومی ایده آل

+ سخت افزار قدرتمند

+ نمایشگر بسیار با کیفیت

+ مصرف بهینه ی باتری

+ دوربین بسیار عالی


آیفون 7 / 7 پلاس اپل
آیفون 7 / 7 پلاس اپل

آیفون های جدید از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل های نسل قبل بودند و اپل طراحی این دستگاه ها را با تغییرات مهمی همراه نکرد و این کار را احتمالا برای آیفون های سال 2017 انجام خواهد داد. با این حال آیفون 7 و 7 پلاس از نظر سخت افزاری به قدرتمندترین ها تجهیز شده اند. چیپست A10 Fusion بسیار پر قدرت ظاهر شد و رقبا را به زیر کشید. مشخصات روی کاغذ این دستگاه ها همانند نسل های قبل خود چندان چشمگیر نیستند اما در عمل پردازش ها با سرعت بسیار بالایی انجام میشوند. هر چند برخی نقاط ضعف مانند عمر باتری نسبت به نسل های قبل بهتر شده اند اما هنوز کاربر را تحت تاثیر قرار نمیدهند.

در حالی که در نسل های قبل بین نسخه ی معمولی و پلاس تفاوتی جز اندازه نمایشگر وجود نداشت، این بار آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه مجهز شده است و یک گیگابایت حافظه ی رم بیشتری دارد. همچنین آیفون 7 و 7 پلاس اولین گوشی های مقاوم در برابر آب اپل لقب گرفتند. مانند همیشه آیفون ها با قیمت های عجیبی وارد بازار شدند اما اکنون فرصت برای خرید این دستگاه توسط طرفداران اپل مهیا تر است.

+ مقاوم در برابر آب

+ پردازنده ی بسیار قدرتمند

+ دوربین دوگانه با زوم اپتیکال ( نسخه ی پلاس )

+ کیفیت ساخت بالا


گوگل پیکسل / پیکسل XL
گوگل پیکسل / پیکسل XL

امسال پرچمداران جدیدی از سوی یک سازنده ی جدید گوشی های هوشمند وارد بازار شدند. کمپانی گوگل دو گوشی پیکسل و پیکسل اکس ال را معرفی و روانه ی بازار کرد تا سامسونگ و اپل را کمی به چالش وا دارد. این دو دستگاه کاملا در رده ی گوشی های گران قیمت قرار میگیرند و به خصوص در کشور ما با قیمتی کاذب به فروش میرسند اما با این حال نمیتوان از ویژگی ها و امکانات این دو دستگاه چشم پوشی کرد.

+ بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند

+ سخت افزار بسیار قدرتمند

+ کیفیت ساخت بالا

+ نمایشگر با کیفیت


موتورولا موتو زد / زد فورس
موتورولا موتو زد / زد فورس

در حالی که ال جی نتوانست پرچمدار ماژولار موفقی را وارد بازار کند، برند پر سابقه ی موتورولا با ارائه ی دو پرچمدار ماژولار زیبا، قدرت طراحی خود را به رخ رقبا کشید. موتو زد فورس نسخه ای بزرگتر با مشخصاتی نه چندان متفاوت نسبت به نسخه ی معمولی است. با اینکه قیمت های تعیین شده برای این دو گوشی شاید کمی بالا به نظر برسد، اما نباید فراموش کرد که با پرچمداران ماژولار بسیار زیبایی روبرو هستیم که دارای نقاط قوت متعددی هستند.

+ سخت افزار به روز

+ طراحی ماژولار- کیفیت ساخت بالا – بدنه ی باریک

+ دوربین بسیار با کیفیت

+ نمایشگر امولد با کیفیت


هواوی میت 9
هواوی میت 9

در حالی که هواوی به تازگی دو گوشی پرچمدار پی 10 و پی 10 پلاس را معرفی کرد، بهترین گوشی موجود در بازار از این سازنده ی چینی فبلت خوش ساخت میت 9 است. دستگاهی ایده آل برای کاربرانی که عاشق نمایشگر های بسیار بزرگ هستند. هواوی تماش تلاش خود را کرد تا فبلتی را وارد بازار کند که بتواند جای نوت 7 سامسونگ را پر کند و تا حد زیادی موفق شده است. برخی مشخصه ها مانند مقدار رزولوشن روی کاغذ نسبت به رقبا کمتر است اما در عمل مطمئنا میت 9 کاربر را راضی نگه میدارد. قیمت میت 9 تفاوت چندانی با گران ترین پرچمداران اندرویدی ندارد و در صورتی که این دستگاه با قیمت متعادل تری در بازار به فروش میرفت مطمئنا ارزش خرید به مراتب بالاتری را به خود میگرفت.

+ دوربین دوگانه با لنز لایکا

+ شارژ دهی بسیار ایده آل

+ بدنه ی تمام فلزی

+ قدرت سخت افزاری رضایت بخش


 

ال جی V20
ال جی V20

 

جی 5 با اینکه از نوآوری متفاوتی در طراحی برخوردار بود اما به هیچ عنوان نتواست موفقیتی را برای کمپانی کره ای رقم بزند. اما V20 برای جبران شکستن پرچمدار قبلی پا به میدان گذاشت که تا حد زیادی موفق عمل کرده است. هر چند ال جی پس از شکست های خلاقیت های خود اکنون کمی محتاط شده است و دیگر خبری از نوآوری های هیجان انگیز در V20 نیست. V20 در واقع همان جی 5 با طراحی غیر ماژولار و بهینه تر است و این دو شباهت های زیادی به هم دارند. با اینکه V20 گوشی بسیار خوبی است اما شاید صبر کردن برای جی 6، پرچمدار تازه رونمایی شده ی این کمپانی برای علاقمندان این برند کار معقولانه تری باشد.

+ طراحی بهبود یافته و بدنه ی تمام فلزی بسیار مقاوم

+ نمایشگرثانویه

+ سیستم صوتی پیشرفته و قدرتمند

+ باتری قابل جداسازی توسط کاربر


 

اچ تی سی 10

 

اچ تی سی 10

 

اچ تی سی 10 جدی ترین تلاش کمپانی تایوانی اچ تی سی برای جدایی از دوران سخت خود بوده است که حاصل این تلاش یک پرچمدار شایسته است. با این وجود این گوشی نیز نتوانست کاری برای بحران جدی اچ تی سی انجام دهد. اکنون پس از گذشت حدودا یک سال اچ تی سی 10 را هنوز هم میتوان از بهترین پرچمداران بازار به حساب آورد. پرچمداری خوش ساخت با دوربین قدرتمند و رابط کاربری عالی که اکنون از ارزش خرید خوبی برخوردار است.

+ دوربین قدرتمند

+ کیفیت ساخت بالا

+ رابط کاربری کم نقص Sense

+ عمر باتری مناسب

+ اسپیکر های قدرتمند 


سونی Xperia XZ
سونی Xperia XZ

جدیدترین پرچمدار سونی حاضر در بازار Xperia XZ است که نسبت به اکسپریاهای پیشین خود از طراحی نسبتا متفاتی برخوردار است. به طور کلی سونی به رفع نواقص و بهبود طراحی اعتقاد دارد تا تغییر کلی زبان طراحی دستگاه که البته نکته ی بدی نیست. هر چند برخی قسمت ها مانند حواشی بالا و پائین نمایشگر همچنان در ذوق کاربر میزنند. با این حال ویژگی های موجود در پرچمدار سونی ، اکسپریا XZ را تبدیل به پرچمداری مناسب برای طرفداران این برند با اصالت تبدیل کرده است.

+ کیفیت ساخت بالا

+ سخت افزار قدرتمند

+ دوربین رضایت بخش


شیاومی می 5
شیاومی می 5

گزینه های قبلی همگی در گروه پرچمدارانی قرار گرفتند که قیمت بالایی نیز داشتند. اما مدل هایی در سال  سالی که گذشت وارد بازار شدند که با وجود با مشخصات مشابه پرچمداران قیمت بسیار مقرون به صرفه تری داشتند. بی شک می 5 شیائومی بهترین گزینه برای کاربرانی است که با بودجه ی کمتر به دنبال دستگاهی با مشخصات ایده آل هستند.

+ طراحی زیبا و چشمگیر

+ قیمت مناسب

+ کیفیت نمایشگر مناسب

+ قدرت سخت افزاری رضایت بخش


آنر 8
آنر 8

آنر، برند گوشی های خوش قیمت و ارزشمند هواوی امسال هم یکی از بهترین گوشی های خود را در قالب یک گوشی ایده آل روانه ی بازار کرد. آنر 8 دستگاهی که از نظر سخت افزاری در رده ی پرچمداران قرار میگیرد اما از نظر قیمتی بیشتر شبیه به یک گوشی میان رده است. همین باعث شده تا ارزش خرید آنر 8 بسیار بالا باشد. میتوان گفت آنر 8 در رنج قیمتی خود بی رقیب است.

+ کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی شیشه ای زیبا

+ سخت افزار قدرتمند

+ دوربین دوگانه رضایت بخش

+ سنسور اثر انگشت با ژست های حرکتی مختلف

 در لیست برترین گوشی های جهان میتوانست دستگاه های دیگری مانند گلسی نوت 7 را در خود جای دهد اما مشکلی که برای این گوشی پیش آمد آن را از بهترین دستگاه ساخت سامسونگ تبدیل به بدترین کرد. همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد در اینجا سعی شد علاوه بر پرچمداران برتر، به گوشی های هوشمند رده بالایی که قیمت مناسبی نیز دارند هم نگاهی داشته باشیم.

هر چند این مدل ها تنوع بیشتری نسبت به پرچمداران دارند اما برخی مدل ها از مشخصات بهتر، ویژگی های بارز تر و طبیعتا ارزش خرید بالایی برخوردارند. سعی شد لیستی کامل از برترین گوشی های سال 95 را در اختیار شما قرار دهیم. شما نیز میتوانید انتخاب خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا