جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

روند توسعه و طراحی سیستم‌ عامل اندروید P آغاز شده است

به‌ نظر می‌رسد شرکت گوگل در حال توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام اندروید P است؛ این نسخه، سال آینده عرضه خواهد شد.

روند توسعه و طراحی سیستم‌ عامل اندروید P آغاز شده است

درحالی‌که این روزها خبرهای مربوط به مراسم IFA پوشش داده می‌شود و توجه همه به سوی محصولات جدید سازندگان در این نمایشگاه جلب شده است؛ یک شایعه‌ی ‌متفاوت، خبر از توسعه‌ی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید می‌دهد.

گوگل چند هفته‌ی پیش، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید را با نام اندروید اوریو معرفی کرد و اکنون به‌ نظر می‌رسد که نسخه بعدی این سیستم‌عامل در حال آماده‌سازی است.

با توجه به روند نام‌گذاری نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید، انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل با نام اندروید P معرفی شود. در بررسی‌هایی که انجمن XDA روی وب‌سایت AOSP انجام داده است، کدهایی وجود دارد که نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید را با نام اندروید P تأیید می‌کند.

گمان می‌رود گوگل در حال آزمایش این نسخه از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال باشد؛ البته، نسخه‌ی آزمایشی به هیچ عنوان در اختیار کاربران یا حتی اعضای برنامه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل اندروید قرار نگرفته و تنها تیم توسعه‌دهنده در شرکت گوگل در حال ارزیابی تغییرات اولیه است.

وسعه‌ی نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل گوگل با نام اندروید P چندان دور از انتظار نیست؛ برای عرضه‌ی یک سیستم‌عامل، شرکت سازنده وقت زیادی صرف‌ می‌کند و به همین جهت، بدیهی است که گوگل در حال آماده‌سازی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید باشد. احتمالاً شماره‌ی نسخه‌ی این سیستم‌عامل، ۹.۰ خواهد بود؛ هرچند در اطلاعات به‌دست آمده، به این موضوع اشاره نشده است.

یکی از انتقاداتی که از سوی کاربران نسبت به گوگل برای عرضه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید وارد می‌شود، بی‌توجهی این سازنده نسبت به آمار استفاده از نسخه‌های جدید پلتفرم اندروید است.

در واقع بسیاری مایل هستند بدانند که چرا با وجود سهم کم نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید در بازار موبایل، گوگل به انتشار به‌روزرسانی‌های جدید ادامه می‌دهد!

در پاسخ باید گفت سیستم‌عامل اندروید تنها روی گوشی‌های گوگل، بدون شخصی‌سازی منتشر می‌شود؛ به عبارت بهتر، این گوشی‌ها از نسخه‌ی «خالص» سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سازندگان دیگر مانند سامسونگ، هواوی، ال‌جی و …، محصولات خود را با نسخه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی پلتفرم اندروید ارائه می‌دهند؛ به همین جهت، انتشار به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای این مدل‌ها اندکی زمان می‌برد و گوگل مسئولیتی بابت انتشار به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای این محصولات ندارد.

ضمن اینکه تمامی کاربران به نسخه‌‌ی سیستم‌‏عامل اندروید که روی گوشی‌ آن‌ها اجرا می‌شود؛ چندان اهمیت نمی‌دهند. با این‌حال گوگل باید تلاش کند تا قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید را به‌منظور رقابت در بازار موبایل بهبود دهد و همین موضوع، باعث خواهد شد نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید شکل بگیرد.

پیش‌بینی اینکه سیستم‌عامل اندروید P با چه قابلیت‌هایی عرضه خواهد شد، فعلاً امکان‎پذیر نیست؛ زیرا هنوز جزئیات چندانی وجود ندارد. با این‌حال فاصله‌ی زمانی زیادی تا معرفی سیستم‌عامل اندروید P باقی مانده است. یکی‌دیگر از مواردی که درباره‌ی این نسخه نمی‌دانیم، نام تجاری سیستم‌عامل اندروید P است.

شرکت گوگل تا قبل از معرفی رسمی، از حروف الفبا برای اشاره به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال اندروید اوریو که به‌تازگی معرفی شده است، تا چندی پیش اندروید O نامیده می‌شد یا اندروید نوقا تا قبل از معرفی رسمی، با نام اندروید N مورد اشاره قرار می‌گرفت.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا