جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

نسخه سبک اندروید با نام Go Edition برای گوشی‌های پایین رده منتشر شد

گوگل سیستم عامل نسخه مخصوص گوشی‌های پایین رده اندرویدی را به نام Android Oreo Go Edition رسما معرفی کرد. این نسخه 9 اپلیکیشن اختصاصی از پیش نصب شده دارد و عملکردش هم بهبود یافته است.

نسخه سبک اندروید با نام Go Edition برای گوشی‌های پایین رده منتشر شد

گوگل نسخه Android Go را از سیستم عامل محبوب اندروید اوریو با هدف بهینه‌سازی بیشتر و مناسب گوشی‌هایی با حافظه رم 512 مگابایت تا 1 گیگابایت رسما رونمایی کرد. این غول تکنولوژی نسخه Android Oreo (Go Edition) را به همراه اندروید 8.1 اوریو منتشر کرد.

طبق ادعای گوگل در این باره، اندروید اوریو Go Edition بر سه اصل اساسی سیستم عامل، اپلیکیشن‌های گوگل و بازار اپلیکیشنی پلی استور برقرار است. گوگل همچنین می‌گوید وضعیت سیستم عامل در این نسخه به‌قدری بهبود یافته است که متوسط اپلیکیشن‌ها 15% سریع‌تر روی نرم‌افزار جدید اجرا می‌شوند. این غول تکنولوژی نسخه Go Edition اندروید اوریو و همچنین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را بهینه‌سازی کرده است تا 50% فضای کمتری را اشغال کنند.

گوگل حالا ویژگی‌های ذخیره داده‌ها را هم به‌صورت پیش‌فرض فعال کرده است و اپلیکیشن‌های روی گوشی هم دیگر در مصرف ماهانه داده‌های زیاده‌روی نخواهند کرد. برخی از این ویژگی‌ها مانند مسدود کردن مصرف داده‌ها در پس زمینه اپلیکیشن‌ها‌ قبلا در اندروید نوقا معرفی شده بودند. برخی دیگر هم مانند ویژگی Data Saver در Chrome در خلال ماه‌های اخیر به‌روزرسانی شده بودند تا مصرف بی‌رویه داده‌ها را در هنگام تماشای ویدیو محدود کنند

نسخه Go Edition اندروید اوریو قرار است تنها با 9 اپلیکیشن از پیش نصب‌شده نصب شود. این اپلیکیشن‌ها Google Go، Google Assistant Go،Youtube Go، Google Maps Go، Gmail Go، Gboard، Google Play، Chrome و Files Go هستند. همان‌طور که کمی قبل اشاره کردیم، همه اپلیکیشن‌های مذکور بهینه‌سازی شده‌اند تا نسبت به گذشته فضای کمتری را اشغال کنند. برای مثال Google Go تنها 5 مگابایت حجم دارد.

در آخر Play Store مخصوص Go Edition بخش مخصوصی دارد که همه اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی شده و اختصاصی برای دستگاه‌های پایین رده را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. این دستگاه‌ها از ویژگی‌های پیشرفته پشتیبانی نمی‌کنند و بسیار ساده هستند اما جالب است که برخی اپلیکیشن‌ها مخصوصا برای استفاده آن‌ها دستخوش تغییر شده‌اند. البته لازم است بدانید Android Go Play Store به همه کاربران اجازه می‌دهد در صورت تمایل به نسخه اصلی اپلیکیشن‌ها هم دستیابی یابند

به نظر می‌رسد نسخه Go Edition به خوبی بتواند وعده‌های گوگل را در جهت ارائه سیستم عامل بهینه‌سازی شده برای گوشی‌های پایین رده محقق کند. گوگل همچنین گفته است دستگاه‌های پایین رده‌ای که به این نسخه مجهز می‌شوند در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد البته جزئیات دیگری درباره آن‌ها منتشر نکرده است.

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا