جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

ارسال تبلیغات ممنوعه در حریم امن سیم‌کارت‌های شخصی

ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه دارای ضوابط خاص است اما پیامک سیم‌کارت‌های شخصی در پناه حریم خصوصی رصد نمی‌شوند، این امر باعث ارسال پیام‌های تبلیغاتی ممنوعه خارج از مجاری رسمی و از طریق سیم‌کارت‌های شخصی شده است.

پس از اینکه موضوع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم وارد روش جدیدی مبتنی بر ارسال از شماره سیم‌کارت‌های شخصی شد، اکنون این تخلف به مرحله تازه‌تر ارسال پیامک‌های ممنوعه از طریق سیم‌کارت‌های شخصی وارد شده است.
از گذشته ارسال پیامک‌ تبلیغاتی درباره برخی کالاها ممنوع بود و علاوه بر این، از مدتی پیش امکان لغو پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هر 3 اپراتور موبایل فراهم شد که این دو عامل به کشف راه‌های جایگزین ارسال پیامک تبلیغاتی خارج از مجاری پیامک‌های انبوه کمک کرد.
از آنجا که پیامک سیم‌کارت‌های شخصی در پناه حریم شخصی رصد نمی‌شوند، این سیم‌کارت‌ها محل امنی برای ارسال این نوع پیامک‌های تبلیغاتی برای سودجویان هستند.
تبلیغ موضوعات خلاف عرف و غیراخلاقی از جمله موارد ثابت این نوع پیامک‌ها است.
             
این تخلف به سیم‌کارت‌های اپراتور خاصی اختصاص ندارد.
             

اخیرا با افزایش تعداد پیامک تبلیغی ارسال شده از شماره سیم‌کارت‌های شخصی، وزارت ارتباطات درصدد برخورد با این تخلف برآمد و طبق آخرین اعلام این وزارتخانه، 2 میلیون و 600 هزار سیم‌کارت شخصی متخلف ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی قطع و با آنها برخورد شده است.

علیرغم این برخورد هنوز هرازچندگاهی شاهد بروز این تخلف هستیم.

mohsen

محسن هستم 30 ساله طرفدار دنیایی متنوع اندروید و کاستوم رامها در Gsm-Developers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا