جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

مقایسه ی دوربین Iphone 7 Plus و Iphone 7

در این مقاله به بررسی و مقایسه ی هر دو دوربین شرکت اپل می پردازیم؛

از زمانی که Phil Schiller سرپرست بخش بازاریابی اپل جزئیات بیشتری را از دوربین این دو گوشی جدید برای حضار بیان کرد، تفاوت‌ها با آنچه از قبل می‌دانستیم، بیش از پیش آشکار شد.

آیفون 7 و سنسور نسل جدید

لنز با دیافراگم f/1.8 در آی‌فون 7 قابلیت جذب نور را تا حدود 50 درصد افزایش داده است؛ در نتیجه عکس‌های زنده و با کیفیت بالا را به‌ویژه در محیط‌های با نور کم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگرچه رزولوشن دوربین همچنان در عدد 12 مگاپیکسل باقی مانده است، اما مشخصات آن تا حد زیادی تغییر کرده است. برای اولین‌بار در مدل کوچک‌تر آی‌فون‌های تولیدی اپل، شاهد استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال هستیم که این موضوع به جلوگیری از تارشدن تصاویر کمک خواهد کرد. سنسور دوربین با بهره‌گیری از 6 المان اپتیکال، عکس‌های با کیفیت‌تری را در مقایسه با آی‌فون‌های قبلی با لنزهای 5 المانی پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، ترکیب چهار فلش LED هم نور کافی را در هنگام استفاده از دوربین تامین خواهد کرد. به‌کارگیری سنسور جدید برای تنظیم سرعت شاتر بر اساس نور محیطی هم از جمله قابلیت‌های جدید در این محصول است.

دوربین استفاده شده در Iphone 7 Plus، دارای زوم اوپتیکال است؛ ولی دوربین مورد استفاده در Iphone 7 زوم دیجیتال دارد.

حالا این که زوم اوپیتکال چه فرقی با زوم دیجیتال دارد را در این قسمت بررسی می کنیم.

زوم یعنی تغییر فاصله ی کانونی لنز دوربین نسبت به سوژه، پس هر چه فاصله ی کانونی بیشتر باشه تصویر هم بیشتر زوم میشود. دوربین های گرانتر و حرفه ای تر، به زوم اوپتیکال یعنی زوم از طریق لنز مجهز هستند.

زوم دیجیتال به صورت نرم افزاری ولی زوم اوپتیکال به صورت سخت افزاری و واقعی تر است پس تا اینجا نتیجه میگیریم که زوم اوپتیکال قوی تر است.

زوم دیجیتال در واقع میتواند به زوم کردن عکس ها در نرم افزارهای مشاهده ی عکس در ویندوز تشبیه کرد که با افت کیفیت همراه است ولی زوم اوپتیکال، با استفاده از اهرم فاصله ی کانونی را کم یا زیاد میکند.

پس روی کاغذ دوربین Iphone 7 Plus باید بهتر از Iphone 7 عمل کند.

آی‌فون 7 پلاس و ترکیب دو سنسور دوربین

برای اولین‌بار در یک گوشی هوشمند در سطح آی‌فون، شاهد استفاده از لنز ثانویه تله‌فوتو با دیافراگم f/2.8 هستیم. این امر، امکان ثبت تصاویر را در فاصله کانونی 56 میلی‌متری فراهم می‌کند. لمس گزینه 1x و 2x در برنامه دوربین گوشی هم امکان جابجایی بین دوربین‌ها برای ایجاد بزرگ‌نمایی اپتیکال را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، با حرکت اسلایدر در برنامه دوربین می‌توانید از بزرگنمایی دیجیتالی هم استفاده کنید. ایجاد عمق میدان هم در دوربین آی‌فون 7 پلاس به‌سادگی و البته با کیفیت بالا انجام می‌شود. تنها مشکل این قابلیت که البته در نمونه عکس‌های منتشر شده توسط اپل هم به چشم می‌آید آن است که سوژه دلخواه شما معمولا آنچنان که باید و شاید (نظیر آنچه در دوربین‌های DSLR یا فول‌فریم شاهد هستیم) از پس‌زمینه متمایز نمی‌شود.

در دوربین این فبلت، از پردازشگر جدیدی برای مدیریت بهتر سیگنال‌های تصویری استفاده شده که 60 درصد سریع‌تر بوده و بازده‌ای تا 30 درصد بیشتر دارد. این پردازشگر یا ISP قسمتی از تراشه فیوژن A10 اپل است. در دوربین جلوی هر دو محصول هم از فلش رتینا برای تامین نور در محیط‌های تاریک‌تر استفاده شده است. علاوه بر این، رنگ‌ها تا حد زیادی غنی‌تر شده و تصاویر هم زنده‌تر هستند. این در حالی است که دوربین جلو، توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی را هم داراست. این رزولوشن در دوربین آی‌فون‌های قبلی در نهایت به 720p می‌رسید. اپل کیفیت لایو فوتوز را هم با اضافه کردن لرزش‌گیر و استفاده از طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها بهبود داده است. دوربین پشتی آی‌فون‌های جدید امکان عکس‌برداری با فرمت RAW را هم برای اعمال پردازش‌های بعدی توسط کاربران فراهم می‌کنند.

حال به بررسی عکس های که توسط این دو دوربین گرفته شده است و مقایسه ی آن ها می پردازیم؛

برای مشاهده ی کامل تصاویر بر روی آنها کلیک کنید.

صحنه ی اول : خانه

در اولین سناریو، عکس خانه ای در روشنایی روز مشاهده می شود اگرچه در نگاه اول دو عکس شبیه هم به نظر میرسند ولی با زوم کردن بر روی عکس و نگاه به دیوار خانه میتوان تفاوت و برتری Iphone 7 plus را مشاهده نمود.

Iphone 7 Plus

1_gsm-developers-com
Iphone 7
1-_gsm-developers-com

صحنه دوم : رودخانه

در این تصویر هم میتوان به قدرت زوم Iphone 7 Plus پی برد

Iphone 7 plus

2_gsm-developers-com

Iphone 7

2-_gsm-developers-com

صحنه سوم: برج

در این تصویر میتوان جزئیات بیشتری را در عکسی که توسط دوربین Iphone 7 Plus گرفته شده است مشاهده نمود

Iphone 7 plus

3_gsm-developers-com

Iphone 7

3-_gsm-developers-com

صحنه ی آخر: یک رستوران در شب

در این تصویر از نظر روشنایی هر دو خوب و شبیه هم عمل کرده اند ولی تصاویر در Iphone 7 Plus کمی واضح تر هستند.

Iphone 7 plus

4_gsm-developers-com

Iphone 7

4-_gsm-developers-com

Arash

طراح سایت و برنامه نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا