جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

مدیر ارشد امنیت گوگل می گوید که پیکسل گوگل به اندازه آیفون ایمن است

آیا اندروید از امنیت بیشتری نسبت به IOS برخوردار خواهد شد؟

مدیر اجرایی امنیتی اندروید، “Adrian Ludwig” به تازگی اعلام کرده است که پیکسل گوگل و آیفون از نظر قابلیت های امنیتی بسیار شبیه به هم هستند.

“Ludwig” همچنان اضافه کرد که اندروید به دلیل متن باز بودنش از امنیت بیشتری نسبت به IOS برخوردار خواهد شد.

در گذشته IOS به عنوان سیستم عاملی بسیار امن یاد می شد. این موضوع بیشتر به خاطر ارائه پچ های امنیتی بود که با اندروید تفاوت داشت.

“Ludwig” اظهار داشت، تعداد برنامه هایی که برای سیستم عامل اندروید مضر است کمتر از یک درصد می باشد. اما به خاطر ناهمگونی بین سیستم ها و تولیدکنندگان مختلف، ارائه بسته های امنیتی با تأخیر صورت می گیرد.

 “Ludwig”  می گوید: ” ما هنوز یک مقداری کار باید انجام دهیم تا به یک هماهنگی در رفع نواقص امنیتی برسیم. این مورد به سازندگان موبایل ها و اوپراتور های مخابراتی نیز بستگی دارد.”

این که چرا لودویگ معتقد است که امنیت گوگل بهتر خواهد شد، عنوان نشد. وی در این مورد توضیحی ارائه نکرد.

شاید به عقیده او تشخیص رخنه های امنیتی در نرم افزارهای منبع باز با مشارکت تعداد زیادی توسعه دهنده و تولید کننده، ساده تر و سریع تر از سیستم های بسته و انحصاری صورت گیرد.

مدیر بخش امنیت سیستم عامل موبایلی گوگل افزود در حال حاضر ارائه حملات هدفمند روی چندین فرد در آن واحد در سیستم عامل اندروید تقریباً ناممکن است، و به نظر نمی رسد چنین عملی در آینده نیز امکان پذیر گردد.

حال با توجه به این موارد، این که گوگل نظارتی مستقیم بر روی ساخت گوشی پیکسل داشته است بر روی امنیت این پیکسل گوگل، افزوده می شود. زیرا با ارائه آپدیت های جدید گوگل برای اندروید، می توانیم انتظار داشته باشیم که پیکسل از امنیت خوبی برخوردار خواهد بود.

گوگل هر روز 6 میلیارد اپلیکیشن را برای جلوگیری از تهدیدهای امنیتی اسکن می کند

طی گزارشی که گوگل هر سال از امنیت برنامه های اندروید و کارش ارائه می دهد، در آخرین بار در بهار امسال عنوان کرد که هر روز 6 میلیارد اپلیکیشن اندروید را برای جلوگیری از رخنه های امنیتی بررسی می کند.

گوگل می گوید که در سال 2016، اپلیکیشن های آسیب رسان تنها روی 0.15 درصد از دستگاه های اندرویدی متصل به گوگل پلی نصب شده اند. با این حال اگر تمام اکوسیستم موبایل های اندرویدی و نیز کاربرانی که از اپ استورهای شخص ثالث استفاده می کنند را در نظر گیریم، تعداد موبایل های آلوده به 0.5 درصد می رسد. سال گذشته هم گوگل گفته بود که تعداد موبایل های آلوده، «کمتر از یک درصد» است.

شما در مورد امنیت اندروید در مقایسه با IOS آیفون چه فکر می کنید؟

Arash

طراح سایت و برنامه نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا