بررسی کیفیت ، قیمت و دیگر مباحث مربوط به گوشی های تلفن همراه به صورت تخصصیجدیدترین اخبارهای دنیای gsm

نقد و بررسی ، جوانب مثبت و منفی و ویژگی های Huawei GR3

Huawei GR3 از گوشی جدید هواوی در بازار ایران است که علی رغم اینکه این شرکت چینی در پایان سال 2015 آن را معرفی کرده بود در تاریخ 22 ژانویه در بازار هندوستان ظاهر شد. از ویژگی های چشمگیر این گوشی جدید هواوی میتوان به صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت HD و دوربین 13 مگاپیکسلی پشت و 5 مگاپیکسلی جلو به همراه 2GB حافظه ی RAM و یک پرازنده ی هشت هسته ای اشاره کرد.
این دستگاه از نظر قیمت در دسته گوشیهای متوسط به پایین بازار قرار میگرد ولی با توجه به ظاهر زیبا و ویژگی هایش میتواند از انتخاب های خوب برای اکثر افراد به شمار آید، به خصوص که از آخرین تکنولوژی ها در آن استفاده شده است.

huawei-gr3pakistan

ظاهر و طراحی:

گوشی جدید یاد شده از یک صفحه نمایش FULL HD پنج اینچی بهره میبرد که با هر بار لمس کردن آن یک حس خاص و فوق العاده ای به کاربر دست میدهد. با توجه به قیمت کنونی آن در مقابل سایر گوشی های هم رده ظاهری متفاوت را داراست. صفحه نمایشی بزرگ با یک بدنه ی آلومینیومی مقاوم به لک و اثر انگشت!
ظاهر براق آن توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب نموده است و با ویژگی های خاص خود که بر روی دستگاه های دیگر هزینه ای بسیار بیشتر را میتواند داشته باشد توانایی در دست گرفتن بازار را دارد.
البته نقطه ضعف هایی همچون نبود یک سنسور اثر انگشت که در میان گوشی های اخیر اندرویدی بسیار مرسوم است را نیز دارا میباشد.

huawei-gr3-pakistan

تاچ و صفحه نمایش:

Huawei-GR3-Display

HUAWEI GR3 یک صفحه نمایش 5 اینچی IPS با لمس خازنی با رزولیشن 720×1280 را به همراه دارد.
صفحه نمایشی که با پشتیبانی نمایش 16.7 ملیون رنگ و همچنین تراکم پیکسلی 300ppi بسیار واضح و روشن به نظر میرسد. نسبت این صفحه نمایش پنج اینچی به گوشی 67.6 درصد است و با زرق و برق خودش احساس گرمی و اشباع رنگ بیشتری را القا میکند.
زاویه ی دید آن نیز تجربه ی بسیار خوبی را در بازی ها یا فیلمها بدست میدهد. البته اگر فکر میکنین که این صفحه نمایش با یک محافظ شیشه ای از جنس گوریلا گلس به همراه است در اشتباه هستید. این گوشی هیچ محافظ صفحه نمایش خاصی را با خود ندارد.

Huawei-GR3-Display
سخت افزار و نرم افزار:
این گوشی هواوی که به یک پردازشگر هشت هسته ای مدیاتک MT6753T با فرکانس کاری 1.5GHz برای هر دو دسته ی چهارتایی از هسته ها مجهز است به همراه آخرین ورژن اندروید عرضه نشده است و آبنبات چوبی 5.1 با EMUI 3.1 Lite سخت افزار آن را کنترل میکند.
چیپ گرافیکی دستگاه نیز Mali-T720 هست. از ویژگی های سخت افزاری دیگر که قبلا هم اشاره شد RAM 2 گیگابایتی آن است که البته هیچ تنوعی در میان دستگاههای عرضه شده نیست. میزان حافظه ی داخلی نیز 16 GB است که میتوان با یک کارت حافظه ی microSD حافظه را تا 128 گیگابایت افزایش داد.
همچنین این دستگاه از برخی از سنسورهای جدید چون سنسور مجاورت، شتاب سنج، قطب نما، و همچنین سنسور حساس به نور و سنسور جاذبه نیز بهره میبرد ولی نبود NFC در آن به چشم می آید.
بنابر این اگر چه ممکن است برای بعضی از بازیهای آنلاین خاص با مشکل روبرو شوید ولی برای بازیهای معمولی پردازشگر گرافیکی برایتان به خوبی انجام وظیفه خواهد کرد.

 

دوربین:
با اینکه این شرکت چینی یک دوربین 13 MP را در پشت دستگاه جای داده است ولی برایتان روزنه و پیکسل بزرگتر و بهتری به همراه تنظیمات و مود های اضافه را ضمیمه کرده تا تجربه ی بهتری در استفاده از دوربین آن داشته باشید.
فاصله ی کانونی دوربین پشت آن f/2.0 است و همچنین از LED دوگانه و فوکوس خودکار بهره مند است.
میتوان گفت که دوربین اصلی عکسهایی زیبا و شفاف و واضح را ثبت میکند.
عکسهایی که با نور خورشید در طول روز گرفته شده اند جزییات فراوان و sharpness واقعا بالایی دارند. ولی دوربین در نور مصنوعی با sharpness مشکلاتی دارد که البته میتوان گفت قابل چشم پوشی است.
دوربین 5 مگاپیکسلی جلو دارای فاصله کانونی f/2.4 است.
کیفیت فیلمبرداری 1080p هم خوب به نظر میرسد ولی هواوی در این زمینه میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد.

 

باتری:
این دستگاه با یک باتری 2200mAh غیر قابل تعویض عرضه شده که تقریبا اندکی بیش از یک روز شارژ نگه میدارد.
البته به این شرط ک مکالمات محدود و میزان مطلوبی از بازی را روی آن انجام دهید.
با این باتری میتوان دوازده ساعت مکالمه ی مداوم روی شبکه ی نسل 3 انجام داد و همچنین برای تمامی نیازهای روز مره مثل وبگردی و بازی و اس ام اس و گوش دادن به موسیقی مناسب است ولی این گوشی از شارژ بیسیم یا تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمیکند. به نظر می آید هواوی در این قسمت مقداری کم کاری نشان داده است!

 

اندازه:
اندازه ی 143 X 72 x 7mm این گوشی نیز برای کار کردن با یک دست مناسب به نظر میرسد.

hw_468208

hw_468208

و اما پیشنهاد و نتیجه گیری ما:
Huawei GR3 با اندروید 5.1 و پردازنده ی هشت هسته ای MT6753T و شکاف micrSD.
اگر طراحی و ساخت دستگاه را در نظر بگیریم به آن امتیاز واقعا بالایی میتوان داد، حتی از نظر کارکرد و ماندگاری نیز در مقابل رقیبانش به راحتی قد علم میکند. دارای باتری و دوربین خوبی است، بدنه ی زیبای فلزی و به خصوص صفحه نمایش پنج اینچی از ویژگی های مثبت آن هستند. البته دارای نقص هایی چون نبود dual-band WiFi یا شارژ سریع و شارژ بی سیم ، سنسور اثر انگشت و NFC است.
مهمتر از همه اینکه در این رده ی قیمتی Huawei GR3 از ضبط ویدیو با کیفیت 4K پشتیبانی نمیکند.
در کل میتوان گفت ویژگی هایی که کمپانی روی دستگاه قرارداده است با توجه به قیمت آن دستگاه را به یک گوشی ارزنده تبدیل کرده است، سوای از اینکه نقصهای انرا نیز نمیتوان نادیده گرفت.

 

نسخه اندروید اندروید 5.1 Lollipop

 
تعداد سیم کارت 2SIM
ابعاد 7.6 × 71 × 143.5 میلی‌متر
وزن 135 گرم
پردازنده:  
پردازنده MTK MTK6753T
مدل پردازنده ‌ی مرکزی Octa core Cortex-A53
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی 1.5 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی Mali T720
نوع صفحه نمایش اصلی:   
 تکنولوژی صفحه نمایش IPS
اندازه صفحه نمایش اصلی 5.0 اینچ
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 294 پیکسل بر هر اینچ
قابلیت های صفحه نمایش قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان
حافظه:  
حافظه داخلی 16 گیگابایت
حافظه RAM 2 GB
قابلیت نصب کارت حافظه
 دارد
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا 128 گیگابایت

 
شبکه:  
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
 
3G
دارد
 
باند شبکه 3G
HSDPA 900 / 2100
 
4G
 دارد
GPRS
 دارد
 
Edge
 دارد
 
Wi-Fi
 دارد
 
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n,Wi-Fi Direct
 
GPS
 دارد
 
توضیحات GPS
A- GPS , GLONASS
 
بلوتوث
 دارد
 
نسخه بلوتوث
نسخه‌ 4.0
 
قابلیت های سخت افزاری:  
نسخه USB
میکرو USB
کیفیت دوربین
13.0 مگاپیکسل
قابلیت فیلمبرداری
 دارد
توضیحات فیلم
فیلم برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه
فوکوس اتوماتیک
دارد
فلاش
دارد
نوع فلاش
LED
 سایر قابلیت های دوربین قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها ، قابلیت فوکوس لمسی ،قابلیت تشخیص چهره ،قابلیت عکاسی پانوراما ، قابلیت عکاسی HDR
 دوربین مکالمه ویدئویی
 دارد
 
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
5 مگاپیکسل
نوع باتری
باتری از نوع لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
با ظرفیت 2200 میلی‌آمپر ساعت
 
اقلام همراه گوشی
شارژر – هندزفری – کابل USB – دفترچه‌ راهنما

منبع: Gsm-developers.com 

وب مستران و نویسندگان گرامی .

جهت پشتیبانی و ایجاد انگیزه در تیم ما لطفا به هنگام کپی مطالب مربوطه منبع را نیز ذکر کنید.

‫12 دیدگاه ها

  1. برای اتصال به وای فای باید زبان گوشی رو انگلیسی کرد و نمیشه فارسی باشه و اگه فارسی باشه نمیشه به وای فای وصل شد لطفا راهنمایی کنید

    1. زمانی که تنضیمات مودم (WiFi) را با زبان انگلیسی تنظیم کنی این مشکل به وجود می آید البته مشکلی نداره.شما می توانید به جایی اینکه زبان گوشی را عوض کنید ، زبان Kayboard (صفحه کلید) را تغییر دهید و با اعداد لاتین اقدام وارد کردن پسورد کنید(12345)

  2. سلام
    شهریور ۹۵ به قیمت 420 تومان خریدم یکیشو .
    واقعا عالیه ‌. از خریدم بسیار راضیم ، حتی سنگینترین بازیهای گرافیکی و HD رو بدون کوچکترین کندی سرعت یا اختلالی برام اجرا میکنه
    فقط یه مشکل داره که واقعا عذابم میده.
    وقتی از از G4 گوشی حتی با نور کم و یا نقطه اتصال ازش بگیریم به ساعت نمیکشه که باطری خالی میشه و بی اندازه گوشی داغ میکنه .

    هم سی پی یو و هم باطری تو معرض خرابی قرار دارن .

    البته من تو این یک سال فشار زیادی به این گوشی اوردم ، واقعا فشار اوردم وازش کار کشیدم و اخ هم نگفته ، ولی داغ کردن تو زمان که گفتم زمان انتقام گوشیه که رو من فشار میاره
    یه نکته دیگه هم شاید جالب باشه که گوشی رو که من روت کردم با برنامه های زیادی دنبال بدست اوردن توان واقعی این گوشی بودم . یه نکته جالب برام این بود که دوربین اصلی با کیفیت 18mgp و دوربین وب کم کیفیتی بالای 8mgpرو نشون میده و تمام برنامه ها به به این نکته تایید کرده بودن .
    من مطمعن هستم هواوی میدونه که گوشی رو با این مشخصات بیرون فرستاده ، ولی چه سیاستی پشت قضیه هست که کیفیت رو سه mgp پایین اعلام کرده ،
    دوستانی استفاده میکنن لطفا یه تست از قدرت دوربین بگیرن و نشر کنن .
    ممنون از سایت ارزنده و مطالب مفید و اموزنده تون

  3. سلام.برادر من این گوشی 480 هزار تومن بیشتر نیست میکی 4k نمیگیره؟الان گوشی 1.400.000 تومنی 4k نداره بعد این داشته باشه. نقد و بررسی:این گوشی حرف نداره.بدنه فوق زیبا و باکیفیت-سخت افزار قوی(بازیهای تست شده: Modern Combat -Nova 3-Mortal Kombat X-Fifa 16-Fifa 14-Injustice 2-Gta San Andreas) در کل خیلی گوشی خوبیه ولی چند عیب داره:نیومدن آپدیت اندروید 6-کاورش گیر نمیاد راحت-باتریش مقداری برای بازی ضعیفه ولی برای استفاده روزانه خوبه.

    1. درود
      ارتقا هارد دستگاه در برخی از برندها قابل انجام هست برند دستگاه شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا