جدیدترین اخبارهای دنیای gsm

قابلیت تماس صوتی تلگرام توسط ایرانسل، همراه اول و رایتل فیلتر شد !!!

صبح امروز بود که جدیدترین قابلیت نرم افزار پیام رسان تلگرام سرانجام در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت. به کمک ویژگی جدید، کاربران می توانند از داخل برنامه تلگرام و به کمک اینترنت، با مصرف مقدار بسیار کمی از ترافیک خود با سایر کاربران تلگرام تماس صوتی برقرار کنند. در هفته های گذشته شنیده شده بود برخی از اپراتورهای داخلی از این قابلیت جدید ناراحت هستند و از وزارت ارتباطات درخواست کرده اند برای جلوگیری از ضرر مالی این شرکت ها، راهکاری برای مسدود کردن و یا فیلترینگ قابلیت تماس صوتی تلگرام ارائه کند.

  

در کمال تعجب وزیر ارتباطات نیز با همراهی با اپراتورها اعلام کرد دولت نمی تواند اپراتورها را مجبور به ارائه تماس صوتی تلگرام به مخاطبین کند و با این کار دست این اپراتورها را برای فعالیت های غیر منصفانه باز گذاشت. و همین اتفاق باعث شد تنها ساعاتی پس از فعال سازی قابلیت تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی، سه اپراتور کشور در اقدامی هماهنگ به فیلتر کردن این قابلیت بپردازند.

در حال حاضر در صورتی که کاربران از ADSL برای اتصال به اینترنت استفاده کنند و به وسیله این سرویس ها قصد برقراری تماس صوتی داشته باشند با مشکلی مواجه نخواهند شد اما اگر کاربری به وسیله اینترنت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به شبکه دسترسی داشته و به دنبال برقراری تماس صوتی تلگرام باشد با مشکل مواجه شده و تماس او در حالت connecting باقی خواهند ماند. این اقدام در حالی انجام می شود که کاربران می توانند با استفاده از نرم افزارهای تغییر IP باز هم تحت اینترنت موبایل از قابلیت تماس صوتی تلگرام استفاده کنند. 

ساعاتی پیش پاول دوروف موسس تلگرام نیز در پیامی در حساب رسمی خود در توییتر با تایید این خبر اعلام کرد سرورهای تلگرام برای ارائه تماس صوتی به کاربران ایرانی هیچگونه مشکلی ندارند و این اپراتورهای داخلی هستند که در اقدام غیر منطقی و خلاف حقوق شهروندی، دسترسی کاربران به سرویس جدید را مسدود کرده اند.

بروزرسانی: بر اساس گزارشات پس از آنکه اقدام سه اپراتور کشور با واکنش منفی کاربران مواجه شد، سرویس تماس صوتی تلگرام فعلا توسط این اپراتورها رفع فیلتر شده و در دسترس همه کاربران اینترنت قرار گرفته است. تصمیمات بعدی در روزهای آینده و پس از اعلام کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مشخص خواهند شد. 

reza.seven

سلام ، رضا کلانی هستم اهل پایتخت مقاومت ایران ،شهر دزفول با مدرک مهندسی مکانیک : علاقه مند به دنیای خودروها ،عکاسی،فناوری و نرم افزار در خدمت شما هستم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا